سوهان دم قرمز

ناموجود

سوهان ماهی دم قرمز ساکن اعماق 8 تا 20 متری در آب های ساموآ، شمال تا جنوب ژاپن، جنوب نیوساوت ولز و تونگا می باشد و در آنجا از بی مهرگان کوچک تغذیه می کند. این ماهی که بیشتر در مناطق غنی از مرجانها در طبیعت یافت می شود، گونه ای بسیار جذاب است که می توان آنرا از روی خطوط تیره ای که بر روی بدن خود دارد شناخت.

تصویرشناسه سایز قیمتتعداد
سوهان دم قرمز - l 1572-4 l ناموجود

توضیحات

سوهان ماهی دم قرمز ساکن اعماق 8 تا 20 متری در آب های ساموآ، شمال تا جنوب ژاپن، جنوب نیوساوت ولز و تونگا می باشد و در آنجا از بی مهرگان کوچک تغذیه می کند. این ماهی که بیشتر در مناطق غنی از مرجانها در طبیعت یافت می شود، گونه ای بسیار جذاب است که می توان آنرا از روی خطوط تیره ای که بر روی بدن خود دارد شناخت.
سوهان ماهی دم قرمز برای نگهداری در آکواریوم های مرجانی توصیه نمی شود، زیرا می تواند به بیمهرگان درون آکواریوم های مرجانی آسیب بزند و یا حتی ممکن است که به پولیپ های مرجانی نیز آسیب وارد کند، اما می تواند یک انتخاب مناسب برای نگهداری در آکواریوم های فقط ماهی که در آن از ماهیان آرام و صلح آمیز نگهداری می شود باشد. این ماهی به مانند دیگر سوهان ماهی ها می تواند مستعد ابتلا به بیماری سفیدک باشد، بنابراین لازم است که در یک آکواریوم با کیفیت آب ثابت نگه داشته شود. در زمان آب به آب کردن این ماهی باید دقت کنید که آب درون آکواریوم با آبی که درون کیسه است از نظر شوری و دما یکسان باشد تا به این ماهی شوک وارد نشود. همچنین ماهی های تهاجمی و ماهی های قلمروطلب می توانند باعث ایجاد استرس در این ماهی شده و زمینه را برای ابتلا به بیماری سفیدک در این ماهی فراهم کنند، آنها می توانند باعث شوند که این ماهی بیشتر وقت خود را در مخفیگاه سپری کرده که این می تواند مانع از دسترسی این ماهی به غذا شده و در نهایت بر اثر گرسنگی از بین برود.
گاهی ممکن است که سوهان ماهی دم قرمز در روزهای ابتدایی که به آکواریوم معرفی می شود از خوردن غذاهای آماده امتناع کند، بنابراین لازم است که از غذاهای زنده برای شروع تغذیه آن استفاده کنید. در گام دوم شما باید غذاهای منجمد شده را بهمراه غذای زنده در اختیار این ماهی قرار دهید تا کم کم به خوردن غذاهای منجمد نیز رو بیاورد. رفته رفته غذای زنده را کمتر و کمتر کنید تا جایی که دیگر نیازی به استفاده از غذای زنده نباشد. این نکته منطقی است که شما باید انواع غذاهای مختلف را امتحان کنید تا به موفقیت دست یابید. از آنجا که سوهان ماهی ها در طبیعت گاهی از غذاهای گیاهی نیز تغذیه می کنند، شما می توانید از غذاهای آماده گیاهی نیز در جیره غذایی این ماهی استفاده کنید. فایل فیش ها همه چیزخوار هستند و باید با یک رژیم غذایی متنوع آنها را تغذیه کنید. از تغذیه یکنواخت این ماهی بشدت اجتناب کنید، تنوع رژیم غذایی برای سلامت سوهان ماهی ها بسیار با اهمیت است.
توصیه می شود که برای حفظ کیفیت آب آکواریوم این ماهی 10% از آب آکواریوم خود را بصورت هر دو هفته یکبار و یا 20% را بصورت ماهیانه تعویض نمایید.

توضیحات تکمیلی

نام علمی

Pervagor janthinosoma

نام انگلیسی

Black bar file fish

خانواده گونه

Monacanthidae

ســـطــح نگهــــداری

متوسط

مناسب برای آکواریوم های مرجانی

خیر

رفتار

صلح طلب

حداقل حجم، برای نگهداری موفقیت آمیز

220 لیتر

رژیم غذایی

همه چیز خوار

مناسب برای آکواریوم های نانو

خیر

جریان مناسب آب

متوسط

حداکثر سایز

15 سانتیمتر

مبدا

اقیانوس آرام و اقیانوس هند

نیازهای نوری

متوسط

پارامترها آب برای نگهداری موفقیت آمیز

دمای مناسب: 22 – 27 درجه سانتیگراد پ. هاش مناسب: 8.1 – 8.4 شوری مناسب: 1.020 – 1.025

سایز

s, m, ml, l, xl, show size

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سوهان دم قرمز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *