آبزیان دریایی
آبزیان آب شیرین
لوازم و مواد مصرفی
آکواریوم آماده دلفیران
آبزیان آب شور (دریایی) تخصصی مقالات

پیوند زدن رنگین کمانی مرجان آکروپورا میلپورا

برخی از مرجان ها از قلمه و پیوند زدن سایر مرجان های دریایی به وجود می آیند. یکی از مرجان هایی که حاصل این پیوندزدن ها می باشد، مرجان رنگین کمانی میلپورا نام دارد. مرجان دو رنگه ی آکروپورا میلپورا یکی از طبیعی ترین و جذاب ترین نژادهایی است که در میان کلکسیون مرجان های متنوع صخره های مرجانی کانادا چشم نواز به نظر می رسد. با در معرض قرار دادن یکی از شاخه های تکی مرجان Pink AcroMilliدر برابر پروتئین فلوئورسنت سبز (GFP)، یکی از شاخه ها را از کلونی اصلی خود جدا می کنند و به دیسکش می چسبانند تا رشد کند و پرورش یابد.

شما می توانید تصور کنید که چه اتفاقی ممکن است رخ دهد زمانی که بافت های صورتی و سبز مرجان آکروپورا میلپورا به رشد خود ادامه می دهد، اما هیچ کس نمی تواند میزان زیبایی و جذابیت این مرجان را نسبت به سایر مرجان ها پیش بینی کند. تضاد بین های لایت صورتی و سبز نئونی ، بسیار خیره کننده است و به محض اینکه آن بخشی از گیاه روکش دار شد و وارد کلونی کوچکتر شد، مرجان حاصل از آن دارای پتانسیل بالقوه ای خواهد بود.
به واسطه ی پدیده ی پروتئین فلوئورسنت سبز، رنگدانه ی سبز رنگ به بافت های گوناگون مرجان ها وارد می گردد. بیشتر اوقات، این پدیده در مرجان های سنگی به ویژه مرجان های SPS مشاهده می گردد اما همان طور که آگاه هستید، این رویداد بیشتر در مرجان های مونتیپورا اتفاق می افتد. ما به ندرت شاهد تکثیر GFP (پروتئین فلوئورسنت سبز) دراکروپوراهایی از قبیل Steve Garrett’s Green Jacket Acro و کلونی های وحشی مرجان های پرورشی و یا صید شده هستیم.

اکروپورای جدیدی که دارای پیوند رنگین کمانی است، یکی از مهیج ترین نژادهای آکروپورا می باشد که تا به حال نظیر آن را دیده ایم. اطلاع از این موضوع که این نوع مرجان رنگین کمانی تنها ازیک شاخه به وجود می آید و این قابلیت را دارد که دو رنگ سبز لیمویی و صورتی نئونی را در یک مرجان جای دهد بسیار جالب و شگفت انگیز است. و در ادامه باید بگویم که در آینده با نژاد های مرجانی محبوبتری آشنا خواهیم شد و ترفند پیوند زدن را بر روی آن ها نیز اجرا خواهیم کرد.

Author

petdolfin

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *