آبزیان دریایی
آبزیان آب شیرین
لوازم و مواد مصرفی
آکواریوم آماده دلفیران
عمومی مقالات مقالات شرکت

نقد و بررسی اسکیمر های دلفیران

در ابتدا به این موضوع می پردازیم که پروتئین اسکیمر چیست و چه کارایی هایی دارد؟
سپس به نقد و برسی فن آوری و کارایی اسکیمر های دلفیران می پردازیم که بسیار جذاب می باشد پس با ما همراه باشید…

 چرا ما به پروتئین اسکیمر نیاز داریم؟

اساسی ترین عامل در راه‌اندازی یک آکواریوم آب شور سالم و زیبا، ثابت نگه داشتن کیفیت مطلوب و قابل قبول آب است. پس اگر میخواهید آکواریوم شما زیستگاه مناسبی برای گونه های متنوع و رنگارنگ ماهی باشد، آب مخزن (تانک) خود را همواره عاری از مواد سمی مانند آمونیاک و نیترات نگه دارید. در یک آکواریوم تازه راه‌اندازی شده آمونیاک و نیتریت در چرخه ای با نام چرخه نیتروژن به نیترات که ماده ای با درجه سمی پایین تر است تبدیل می شوند.این میزان نیترات تولید شده در چرخه نیتروژن معمولا در یک آکواریوم با تراکم موجودات متوسط کشنده نیست اگرچه برخی گونه ها مثل مرجان ها حتی به مقادیر کم نیترات حساس هستند و برای زیست و رشد و نمو به آبی تقریبا عاری از نیترات نیاز دارند، اینجاست که دلیل اصلی استفاده از پروتئین اسکیمر بوجود می آید یعنی حذف حداکثری و سریع آلاینده ها ، بسیاری از آکواریوم داران حرفه ای بر این باورند که پروتئین اسکیمر رکن اصلی آکواریوم آب شور برای ایجاد شرایط ایده آل آب است مخصوصاً درآکواریوم های ریف یا آکواریوم های با تراکم بالای ماهی و آکواریوم ماهی های گوشتخوار.

 پروتئین اسکیمر چه کاری انجام میدهد؟

پروتئین اسکیمر به شکل موثر مواد زائد ماهی ها، گیاهان،بی مهرگان، موجودات مرده وغذاهای خورده نشده را قبل از این که این مواد فرصت تجزیه و در نتیجه کاهش کیفیت آب را داشته باشند از سیستم جدا و حذف می کنند. علاوه بر این وظیفه یعنی حذف مواد زائد از آب، پروتئین اسکیمرها حسن های ثانویه زیادی نیز دارند زیرا با حذف این مواد، از تجمع نیترات و رشد خزه های مهاجم جلوگیری می کنند. همچنین با افزایش شفافیت آب راه نفوذ نور برای ایجاد یک آکواریوم روشن تر وتمیز تر را نیز باز می کنند، و در نهایت فیلتر آکواریوم شما با حذف این مواد موثرتر عمل می کند و زمانی که شما صرف سرویس آن می کنید، کاهش خواهد یافت.

چگونه اسکیمر این کارها را انجام میدهد؟

پروتئین اسکیمر با ایجاد حباب های کوچک در محفظه ستون مانند خود،این کار را انجام میدهد. مواد زائد آلی در یک فرآیند شیمیایی به نام جذب سطحی به این حباب های کوچک هوا می چسبند وحباب ها مواد زائد را به سمت سطح بالای محفظه هدایت میکند. جایی که پروتئین محلول و دیگر آلاینده ها به طور فیزیکی از ستون آب حذف شده و در قسمت کاسه مانند کلاهک جمع می شوند معمولاً این محلول جمع شده رنگ تیره و بوی نامطبوعی دارد و هر چند روز یکبار میبایست تخلیه گردد.علاوه بر این با تولید میلیون ها حباب ریز هوا میزان اکسیژن محلول در کل آکواریوم نیز بالا می رود و در نهایت سطح اکسیژن بالا و تبادلات گازی مناسب به ثبات PH کمک می کند.
حذف سریع مواد آلی و در نتیجه بهبود سلامت کلی و زیبایی آکواریوم به محبوبیت اسکیمرها منجر شده و تقریباً همه افراد حرفه ای آکواریوم آب شور خرید پروتئین اسکیمر را یکی از هزینه های سود آور و ارزشمند می دانند، در یک جمله هرچه از پروتئین اسکیمر بزرگتر و مرغوب تری با توجه به فضای محیطی و بودجه مد نظرتان استفاده کنید کارایی آن بهتر بوده و نگهداری آکواریوم برای شما ساده تر خواهد بود و در نتیجه لذت بیشتری خواهید برد.

 در موقع خرید اسکیمر باید به چه نکاتی توجه کرد؟

1- مقدار حباب هوای تولید شده توسط اسکیمر: اولین خصوصیتی که باید در انتخاب اسکیمر مورد توجه قرار گیرد مقدار حباب تولید شده توسط آن است. به عبارت دیگر، هر چه مقدار این حباب ها بیشتر باشد و اندازه آن ها ریزتر باشد اسکیمر از نوع مرغوبتریست. در واقع مخلوط کف متشکل از آب و هوا باید آن چنان غلیظ باشد که وقتی از یک طرف به آن نگاه می کنیم طرف دیگر آن قابل مشاهده نباشد. به بیان بهتر هر چه مقدار آب موجود در کف تولید شده کمتر بوده و کف حاصله، متراکم تر باشد اسکیمر کارآیی بهتری خواهد داشت. اسکیمرهایی که کف آبکی تولید می کنند تقریباً فاقد کارآیی هستند و فقط آب آکواریوم را هدر می دهند.
2- کیفیت حباب های هوای تولید شده توسط اسکیمر: همانطور که می دانید وقتی مولکول های پروتئین به حباب های هوا متصل می شوند یکه لایه تک مولکولی تشکیل می شود، بنابراین هرچه حباب های هوا نازکتر باشند فضای بیشتری برای قرار گرفتن مولکول های پروتئین وجود خواهد داشت. پس نتیجه می گیریم هر چه حباب ها ریزتر بوده و تعدادشان بیشتر باشد اسکیمر بازدهی بیشتری خواهد داشت.
3- افزایش مدت زمان تماس آب با حباب های هوا: اسکیمر برای خروج مواد آلی زائد از آکواریوم باید با مولکول این مواد تماس پیدا کند و از طرفی هر چه حباب های هوا مدت زمان طولانی تری با مولکول مواد زائد تماس پیدا کنند احتمال چسبیدنشان به یکدیگر بیشتر می شود به همین خاطر بهتر است در اسکیمرها حداکثر مدت زمان ممکن برای تماس این دو (حباب هوا و مولکول های مواد زائد موجود در آب) ایجاد شود.
4- جمع آوری کف های خشک: زمانی که مولکول های مواد زائد به حباب های هوا چسبیدند باید به سمت بالا حرکت کنند اما برخی از این حباب ها چون حاوی تعدادی مولکول آب می باشند آنقدر سنگین هستند که قادر به حرکت به طرف بالا نمیباشند، به این قسمت از کف (کف خیس) گفته می شود. همچنین به قسمتی از کف که به دلیل سبک بودن و فقدان مولکول های آب روبه بالا حرکت می کند (کف خشک) گویند. حال اگر مقدار زیادی کف خیس در محفظه اسکیمر جمع شود بالطبع غلظت مواد زائد موجود در محفظه کاهش می یابد پس نتیجه می گیریم هرچه اسکیمر کف خشک بیشتری جمع کند مرغوبتر است و هرچه مقدار کف خیس جمع شده در آن بیشتر باشد از کیفیت کمتری برخوردار است.
5- اندازه اسکیمر: قبل از بررسی کیفی اسکیمر باید به اندازه آن توجه کنیم. تجربه ثابت کرده بهتر است اسکیمری را انتخاب نمایید که ظرفیت آن اندکی بیشتر از حجم آکواریوم شما باشد. زیرا در این صورت می توانید همواره از کارآمدبودن آن آسوده خاطر باشید. زیرا بیشتر کارشناسان معتقدند افزایش اندازه اسکیمر، همواره بی ضرر است البته این به این معنا نیست که برای یک آکورایوم کوچک از اسکیمری غول پیکر استفاده نمایید بلکه باید بین اندازه آکواریوم و اسکیمر تناسب وجود داشته باشد.

 خب حالا که با پروتئین اسکیمر و کاراییش آشنا شدیم میریم سراغ بررسی پروتئین اسکیمر های برند دلفیران

خبر خوبی که باید به عرضتون برسونم این است که اسکیمر های جدید دلفیران با کنترلر کاملاً تاچ کیفیت قطعات بهتر و ظاهری زیبا تر نسبت به مدل های خارجی و دیگر هم نوعان خود وارد بازار شد که همین امر موجب افزایش مدت زمان گارانتی از یک به دوسال گردید.  در زیر به چند ویژگی منحصر به فرد این اسکیمر اشاره میکنم پس با ما همراه باشید.
پروتئین اسکیمرهای دلفیران با تکنولوژی پاشش مناسب هوا در جمع اوری مواد آلی اب و کنترل میزان اکسیژن به شما در نگهداری از موجودات زنده دریایی در اکواریوم کمک بسیاری میکند.

پروتئین اسکیمرهای قدرتمند دلفیران دارای تراشه میکرو هوشمند با قابلیت های ذیل میباشند:

1. درصورتی که آب مخزن آکواریوم شما کم شود واترپمپ به صورت اتوماتیک خاموش شده و بعد از برطرف شدن مشکل مجددا به صورت هوشمند به حالت اولیه خود برمی گردد.
2. در صورتی که دمای واترپمپ بالا رود واترپمپ به صورت اتوماتیک خاموش شده و بعد از پایین آمدن دما مجدداً به صورت هوشمند روشن می شود.
3.در صورت گیر کردن اجسام در واترپمپ یا مسدود شدن ورودی آب واتر پمپ به صورت اتوماتیک خاموش شده و بعد از برطرف شدن مشکل مجدداً به حالت عادی برمی گردد .
4. واتر پمپ های قدرتمند اسکیمر های دلفیران از نوع دی سی با روتور های پیشرفته لاستیکی برای جلوگیری از شکستگی می باشد .
5. اسکیمر های دلفیران قابلیت ترکیب حداکثر هوا و آب و تولید کف خشک را دارند که این خود مهم ترین فاکتور مرغوبیت این برند است
6. برای اسکیمر های دلفیران صدا خفه کن هایی کارآمد طراحی شده که صدای مکش هوا را به حداقل می رساند و برای آکواریوم های خانگی و اداری بسیار مناسب می باشد.
7. همان طور که می دانید از ازن در آکواریوم و به صورت گسترده در صنایع غذایی، پرورش ماهی و آکواریوم های بزرگ برای حذف آلاینده ها، باکتری ها و افزایش کیفیت آب استفاده می شود. استفاده از این گاز در صنایع به حفظ بهتر منابع آبی و کمتر کردن تاثیرات مخرب محیط زیستی پس آب های این صنایع با حذف بخش اعظم آلاینده های زیستی کمک می کند به همین منظور در پروتئین اسکیمر های دلفیران خروجی مجزاء اوزون طراحی شده است.
8. همان طور که مطلع هستید رنگ اکریلیک رنگی شیمیایی است که با خواص دوام و درخشندگیش نخست در صنعت اتوموبیل سازی و به مرور در صنایع مختلف از جمله صنعت آکواریوم به کار رفت. رزین های آکریلیک به دو دسته پایه حلال نفتی و حلال آب تقسیم می‌شوند. خصوصاً آن دسته که به آسانی در آب حل می‌شود، زود خشک می‌شود و سطحی سخت و آسیب‌ناپذیر به وجود می‌آورد. رنگ های اکریلیک بسیار متنوع هستند و برای ایجاد بافت در سطوح مناسبند چون غلظت بالایی دارند و به سرعت خشک می‌شوند. رنگ اکریلیک انعطاف‌پذیر است این محصول در سه نوع مات نیمه مات و براق تولید می‌شود به همین دلیل در بدنه اسکیمر های دلفیران از این رنگ استفاده شده که بدنه اسکیمر را بسیار مقاوم و شفاف ساخته حتی در زمان استفاده از ازن که این امر برای اکواریوم داران حرفه ای بسیار مهم می باشد
10. اسکیمر ها دارای قابلیت مد غذادهی به مدت زمان10 دقیقه می باشد.
11. پمپ این اسکیمر ها کاملاً آرام و بی صدا می باشد .
12. اسکیمر های دلفیران دارای کنترلر هوشمند جهت نمایش تایم غذادهی و قدرت واتر پمپ می باشد.
13. همچنین این اسکیمر ها دارای شلنگ خروجی پس آب و نظافت راحت هستند.
14. ولتاژ برق ورودی به پمپ این اسکیمر 24 ولت است که حداکثر ایمنی را برای کاربر فراهم میکند.
15. همچنین بر روی درب اسکیمر قطعه مکانیکی قرار داده  شده تا هنگامی که کف بالا می آید ضایعات دقیقاً به فضای درون محفظه منتقل شود و از کثیف شدن بدنه ی خارجی اسکیمر و اطراف آن جلوگیری شود.
خبر خوبی که باید در این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کنم این هستش که اسکیمر های جدید دلفیران به تازگی وارد بازار شده و با قیمتی مناسب در دسترس شما عزیزان قرار دارد که می توانید با مراجعه به وب سایت دلفیران یا از طریق لینک زیر پروتئین اسکیمر مورد نظر خود را خریداری نماییدو
لینک دسترسی به اسکیمر های نسل جدید دلفیران

کاری از تیم دلفیران

<<دلفیران برند ایرانی اعتبار جهانی>>

Author

petdolfin

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *