آبزیان دریایی
آبزیان آب شیرین
لوازم و مواد مصرفی
آکواریوم آماده دلفیران

معرفی، مراقبت و تغذیه زوکسانتلا:

 

همه ریف کیپرها در مورد ارتباط زنده ماندن مرجان ها و جلبک های همزیست آن ها آگاهی دارند به هر حال، تعداد اندکی از ما از نحوه مراقبت و تغذیه  زوکسانتلا سر در می آوریم (به هر حال، تعداد کمی از ما در مورد نحوه مراقبت و تغذیه مرجان ها اطلاع داریم). این مجموعه یک به روز رسانی بسیار مورد نیاز برای مقالاتی است که در ابتدا در سال 1991 تهیه شده و در زمینه آکواریوم های دریایی و آب شیرین (FAMA) در سال های 1994 و 1998 منتشر شده است. در آن زمان، ضرورت تغذیه بی مهرگان دریایی موضوع مورد بحث داغی بود اگرچه دانشمندان علوم تحقیقاتی نشان داده بودند که جلبک های همزیست (SPP. Symbiodinium) می توانند تا حد زیاد، هرچند نه همه نیازهای کربن روزانه ی گروه بی مهرگان را تامین کنند ولی این موضوع توسط گروهی این گونه اثبات و تفسیر شده که تغذیه لازم و ضروری نیست، از این رو ضرورت مکمل غذایی مرجان ها در اسارت توسط گروهی تقریبا مورد شک قرار گرفته است.

میکروگرافی از یک سلول سیمبیودینیوم

 

تغذیه حیوانات در اسارت واکنش اولیه را در ما تحریک میکند، و ما این را از همان ابتدا درک میکنیم. من به خاطر می آورم که زمانی که یک کودک بودم از یک باغ وحش در آتلانتا دیدن کردم و میخواستم یک بسته کوچک ماهی برای تغذیه خوک های آبی بخرم که در آن جا در قفس نگهداری میشدند. با یک هدف گیری دقیق ماهی را به داخل مخزن پرتاب کردم، و من آن لحظه ای را به یاد می آورم که وقتی آن خوک دریایی غذایش را خورد من جیغ میکشیدم و لذت می بردم. تقسیم غذا به ما احساس مثبت می دهد و باعث سلامتی دریافت کننده می شود. این احساس تا سال ها همراه ما خواهد بود. زوج های قدیمی ممکن است یک مراسم باستانی را دنبال کنند که در آن غذا به عنوان یک هدیه از یک نفر به نفر دیگر داده می شود. در زمان گذشته و (متاسفانه بسیاری از مکان ها در جهان امروز) سهمیه بندی غذا ممکن است تفاوت بین مرگ و زندگی باشد. در هر صورت مراسم سهمیه بندی و تقسیم غذا باعث برقراری روابط و پیوندها میشود و احساس ما ممکن است از مراقبت تا دوست داشتن پیشرفت کند. و این ویژگی و خصلت تا بقیه عمرمان همراه ما است. پس، کاملاً طبیعی است که ما مراقب تغذیه حیوانات خانگی خود باشیم. هنگامی که ما به سفرهای دور و طولانی مدت می رویم، ما باید یک مراقب قابل اطمینان برای ماهی ها و بی مهرگانمان پیدا کنیم. ما این شخص را آموزش می دهیم که چگونه از حیوانات داخل جعبه ی شیشه ای مراقبت کند و برای آن ها غذا تهیه کند.

از دهه 1960، هر دهه شاهد پیشرفت هایی در پرورش  بی مهرگان دریایی در سیستم بسته آکواریوم ها بوده ایم. مخازن تمام شیشه ای و فیلتر های شنی باعث سرگرمی در اواسط دهه 60 شدند. با توجه به آگهی های تبلیغاتی آکواریوم آب شور استروگان و آکواریوم دریایی سیگل در دهه 1970، اسکیمر پروتئین ها، مولدهای اوزون و کیت های پیشرفته تست کیفیت آب و غیره اهمیت داشتند. رابرت. پی. ال استروگان هم چنین فصل کوتاهی در مورد مرجان ها در اسارت را در کتاب سال 1946 خودش آکواریوم آب شور در خانه نوشت، اما هنوز تا نگهداری صحیح مرجان ها در خانه چند دهه فاصله باقی مانده بود. رواج دوباره فیلتر های تصفیه ی پیشرفته و استفاده خانگی از محصولات روشنایی صنعتی در دهه 1980 (تا حد زیادی به واسطه مجموعه ی جورج اسمیت در آکواریوم های آب شور و دریایی) مینی ریف امروزی را در آمریکای شمالی به مد تبدیل کرد. بسیاری از حیوانات که تصور می شد نگهداری از آن ها در اسارت غیرممکن است، رشد می کردند. و گزارش هایی از مرجان های نرم و سنگی که در اسارت تکثیر شده بودند، کم و بیش شنیده می شد.

بعضی از مرجان ها در حال حاضر به آسانی نگهداری می شوند، مانند مرجان الگانس (catalaphyllia)، مرجان چرمی (سارکوفیتون) و پولیپ های ستاره ای، ولی بعضی دیگر مانند (goniopora) این گونه نیستند. بعضی از گونه های goniopora به مدت چند ماه، و شاید تا یک سال و یا بیشتر زنده خواهند ماند. نویسندگان اروپایی برجسته ای چون پیتر ویلکنز در مورد این امید به زندگی کوتاه مرجان ها مأیوس شدند. این روند معمولاً این اصول را دنبال میکند_گونیپورا به مدت چند هفته سالم به نظر می رسد، اما پس از آن شروع به کوچک شدن و عدم گسترش میکند. سوراخ ها در بافت آن ظاهر می شود و به سرعت به مرگ می انجامد.

زمانه عوض شده و شرکت ها نیازهای غذایی مرجان ها را مورد تحقیق قرار داده و غذاهای آماده شده برای پاسخ گویی به رفع نیازهای غذایی کامل مرجان ها فراهم شده اند. این بسته های غذایی حاوی ترکیباتی مثل مقدار زیاد پروتئین اسید آمینه و اسیدهای چرب امگا 3 و 6 هستند. این ادعاها به چه معناست، و آیا آن ها واقعاً هیچ مبنایی ندارند؟

این مقاله موضوعات مربوط به مراقبت، تغذیه مرجان ها و نیازهای غذایی مرجان ها را بررسی خواهد کرد. ولی تغذیه مرجان ها با غذاهای مناسب تنها یک شروع است. بسیاری از عوامل در همکاری با هم عمل می کنند و ما باید عوامل دیگری مثل نور مناسب و حرکت آب را در نظر بگیریم. دما بنا به دلایلی که بسیاری از علاقه مندان ممکن است نسبت به آن شک نداشته باشند، مهم است. شیمی آب نیز مهم است زیرا بسیاری از عناصر ریز و درشت را برای سلامت کلی عمومی و ایجاد ساختارهای اسکلتی فراهم می سازد. در طبیعت حرکت آب غذاهای محلول و ذرات فراهم می کند، انرژی نور باعث فتوسنتز در زوکسانتلا می شود، در حالی که غذا برای هر دو گروه مرجانی و همزی تولید می شود. از این رو، تغذیه مرجان ها اگر مناسب باشد، عملاً به همه پارامترهای قابل کنترل وابسته است.یک نقص در زنجیره، خطر و فاجعه ی بالقوه را نشان می دهد.

اطلاعات در این مقاله باید در یک سبک معماری نشان داده شوند. ما باید در سطح مولکولی شروع کنیم، و این پایه ای است که عوامل دیگر ایجاد میکنند را فراهم می سازد. فقط به این ترتیب میتوانیم امیدوار باشیم که نه تنها آن چه مرجان های ما نیاز دارند بلکه این که چگونه می توانیم آن را فراهم کنیم (حتی اگر ناقص) را بفهمیم. پس از آن ما میتوانیم به بی مهره گان را در اسارت تغذیه کنیم و نیازهای اولیه مان را به فراهم سازی غذا رفع کنیم. حیوانات ما سود می برند، رشد میکنند و تکثیر می شوند. به گونه ای، این ارتباط بین آکواریوم دار و حیوان در اسارت یک همزیستی است، در حالی که نیاز های قدیمی برآورده می شوند.

با این نطق کامل، ما بررسی خود را در سطح عنصری  پایه و مبنا شروع خواهیم کرد و از آنجا ادامه خواهیم داد.

Author

petdolfin

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *