آبزیان دریایی
آبزیان آب شیرین
لوازم و مواد مصرفی
آکواریوم آماده دلفیران
آبزیان آب شور (دریایی) تخصصی مقالات

فرشته ماهیان سازگار با آکواریوم ریف – بخش اول

فرشته ماهی پاتری

فرشته ماهی پاتری به خوبی با شرایط آکواریوم سازگار میگردد، از این ماهی به عنوان یکی از گونه های قابل نگهداری در آکواریوم مرجانی (آکواریوم ریف)  یاد میشود، در حالی که احتمال آسیب زدن به مرجان ها توسط این ماهی 50-50 است.

فرشته ماهی طلایی

فرشته ماهی طلایی یکی از زیباترین و در عین حال یکی از گران قیمت ترین فرشته ماهیان کوتوله در بازار ایران است. این ماهی به سختی به شرایط اسارت و زندگی در آکواریوم انطباق پیدا می کند و بنابراین نگهداری از آن به افراد متخصص و حرفه ای توصیه میشود. فرشته ماهی طلایی یکی از گونه هایی است که برای نگهداری در آکواریوم مرجانی (آکواریوم ریف) قابل اعتماد است، اما با این حال ممکن است به پولیپ های زوآنتید و صدف های ماکسیما و دراسا آسیب وارد کند.

فرشته ماهی رویال زرد (فرشته ماهی پیگمی سر زرد)

اگرچه یک ماهی گران قیمت است اما میتواند یک انتخاب بسیار خوب برای نگهداری در آکواریوم مرجانی باشد. فرشته ماهی رویال یک ماهی مناسب برای نگهداری در اسارت است اما ممکن است در آکواریوم های کوچک به گونه های کوچک تر از خود حمله کند و آن ها را مورد آزار و اذیت قرار دهد، بنابراین بهتر است که بعد از ماهی های کوچک تر و ضعیف تر از خود به آکواریوم معرفی شود.

فرشته ماهی فلیم بک آفریقایی

فرشته ماهی آرگی و فرشته ماهی فلیم بک افریقایی هر کدام میتوانند یک انتخاب منطقی برای نگهداری در آکواریوم مرجانی (آکواریوم ریف) باشند. آن ها ممکن است که به مخاط بعضی مرجان ها ناخنک بزنند ولی بعید است که به مرجان ها آسیب بزنند، اما در عین حال میتوانند نسبت به ماهی های ضعیف تر یا کوچک تر از خود رفتار ستیزه جویانه ای داشته باشند.

فرشته ماهی فلیم

ریف سیف بودن یا نبودن این ماهی برای بسیاری از افراد هنوز هم یک معماست. عده ای آن را به طور کامل برای مرجان ها امن میدانند و عده ای هم برای نگهداری از این ماهی در آکواریوم مرجانی (آکواریوم ریف) خود وحشت دارند. گاهی دیده شده که بعضی از این فرشته ماهی های فلیم بعد از سال ها زندگی مسالمت آمیز با مرجان ها، شروع به آسیب زدن به آن ها کرده اند و گاهی هم بدون هیچ مشکلی در این چنین آکواریوم هایی زندگی کرده اند. به هرحال کسی هنوز به درستی نمیداند که این ماهی کاملاً برای مرجان ها بی خطر است یا خیر.

فرشته ماهی پشت آبی یا فرشته ماهی ماسک دار ارغوانی

عده زیادی بر این باورند که این ماهی یک گونه ریف سیف است و گاهی هم دیده شده که از این ماهی در آکواریوم مرجانی (آکواریوم ریف)  نرم و صدف ها نگهداری شده است، اما با این حال این یک تجربه ی محدود بوده و نمیتوان به طور دقیق درباره ریف سیف بودن آن نظر داد.

فرشته ماهیان جنس Chaetodontoplus

فرشته ماهیان جنس Chaetodontoplus گزینه های مناسبی برای آکواریوم ها هستند زیرا آن ها نسبتاً کوچک و مسمالمت آمیزند. اما متاسفانه آن ها تا حدودی ممکن است برای مرجان های ال پی اس و سافت کورال ها مخاطره آمیز باشند.

فرشته ماهی دوبولای

بخش عمده رژیم غذایی این ماهی در طبیعت از اسفنج ها و جانوران نیام دار است بنابراین غذاخور کردن این ماهی در آکواریوم دشوار است.این ماهی را میتوان در کنار مرجان های نرم نگهداری کرد.

فرشته ماهی آبی راه راه

فرشته ماهی آبی راه راه یک ماهی بسیار زیبا اما سخت و دشوار برای انطباق با زندگی در اسارت است. در یک تجربه محدود این ماهی با مرجان های نرم از جمله زنیا و صدف بدون هیچ حادثه ای نگهداری شده است.

Author

petdolfin

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *